ناميد نشدن يکي از عوامل اصلي ، برند شدن خيلي از کسب و کار هاي کوچک خونگي است. اميد از کجا مي آيد ؟ دلايل موفقيت در کسب و کار هاي کوچک چيست ؟ چه گونه ميتوان کسب و کار خود را به برند معتبر تبديل کرد؟ برنامه ريزي چه تاثيري در کسب و کار دارد ؟ و ...... اين سوالات زماني به ذهنتان خطور ميکند که در شرف تشکيل يک کسب و کار اينترنتي باشيد ، حالا جواب اين سوالات چيست ؟ با خواندن نکات زير ميتوانيد جواب خيلي از سوالات به وجود آمده در ذهنتان را برطرف کنيد. گام اول : شناسايي نياز هاي مشتريان اولين گام براي تشکيل کسب و کار ، بررسي نياز ها ي مردم و عمده درخواست هاي مشتريان است ، يعني بايد جست و جو کرد که موج درخواست ها و خريد هاي آنلاين از کدام سمت ميايد و کدام محصولات در عرصه ي بازار قرار گرفته است. در اصل با بررسي اين موضوع ميتوان تا حدودي ميتوان از اين که مردم بابت کالاي موجود در فروشگاه ، حاضر به پرداخت هزينه ميشوند ، دلگرم شد . پس در اولين گام براي شروع کسب و کارتان نياز به اين داريد که نياز هاي مردم و متقاضيان را بررسي بکنيد و در جهت رفع آن نياز ها، خدمات و يا محصولاتي را تهيه بکنيد. معمولا ميتوانيد با مطالعه و پرس و جو نياز هاي بي پاسخ را شناسايي کنيد و به دنبال راه حل براي آنها بگرديد. گام دوم : پيشبيني روند رشد گام دوم تکميل کننده ي گام اول است ، يعني اين موضوع درست است که خيلي از نياز هاي مردم بي پاسخ مانده است ، اما بايد اين را هم در نظر گرفت که ساليانه چه مقدار هزينه جهت برطرف کردن اين نياز ها پرداخت ميشود ؟ حجم بازار و مجموعه مبلغي که مردم براي اين موارد پرداخت ميکنند چه قدر است . و با جمع آوري اين اطلاعات روند رشد اين محصول را براي آينده تخمين بزند. گام سوم : تشکيل تيم حرفه اي قطعا مديريت يک مجموعه توسط يک نفر بسيار کار دشواري است و عملا نشدنيست. براي نگه داشتن يک کسب و کار و توسعه بخشيدن به آن نياز به شرکاي قدر و با انگيزه است. با تشکيل يک تيم حرفه اي در کسب و کارتان ميتوانيد سختي هاي کار را سرشکن کنيد و با همفکري و مشارکت ديگران به کارهايتان رونق بدهيد. يک تيم ايده آل داراي افراد با مهارت و توانايي هاي مختلف است که هر کدام از آن ها بخشي از کار را جلو ببرند . گام چهارم : تهيه ي برنامه ريزي هر کارآفريني با هدف جهاني شدن کسب و کار کوچکش وارد اين عرصه ميشود ، ولي اکثر کسب و کار هاي نوپا ، خيلي سريع شکست ميخورند و منحدم ميشود. به نظر شما دليلش چيست ؟؟؟ يکي از بزرگترين دلايل اين موضوع ، نداشتن برنامه ريزي قوي و معقولانه است . خيلي از افراد موفق قبل از راه اندازي کسب و کار خودشان ، برنامه هاي بلند مدت و کوتاه مدت براي هدف هايشان تهيه ميکنند. يک برنامه ريزي کامل و جامع اين کمک را به شما ميکند که به صورت واقعي ريز و درشت مشکلات و چالش هاي مسيرتان را ببينيد و براي مقابله با آنان آمادگي لازم را داشته باشيد.